UW werkt mee aan campagne Nieuw Licht op de Zaak

Door een eenvoudige aanpassing van bestaande armaturen maken UW'ers verlichting bij MVO Nederland energiezuiniger in samenwerking met GreenFox.


De campagne Nieuw Licht op de Zaak wil bedrijven en instellingen motiveren om over te stappen op energiezuinige verlichting. De campagne is een initiatief van Natuur & Milieu, Eneco, het ministerie van Infrastructuur & Milieu en GreenFox. Het energiezuiniger maken van verlichting wordt verzorgd door medewerkers van SW-bedrijven. UW doet mee.

GreenFox heeft een methode ontwikkeld om bestaande tl-verlichting energiezuiniger - en daarmee ook milieuvriendelijker - te maken. Door een eenvoudige aanpassing van bestaande armaturen kan een besparing gerealiseerd worden tot maar liefst 40% op de kosten voor verlichting. Omdat er geen nieuwe armaturen gekocht hoeven te worden zijn de kosten van de aanpassing snel terugverdiend.

UW partner van GreenFox
Bij de uitvoering werkt GreenFox samen met ruim 20 SW-bedrijven. UW is al een aantal jaren partner van GreenFox. Medewerkers van UW hebben in november 2014 de verlichting in het pand van MVO Nederland aangepast.



Mohamed (links) past een armatuur aan bij MVO Nederland. (foto MVO Nederland)

Bedrijven en instellingen die belangstelling hebben voor het energiezuiniger maken van hun verlichting, kunnen zich vrijblijvend aanmelden voor een offerte via de website www.nieuwlichtopdezaak. Op deze website staat ook een uitgebreide toelichting.

Meer informatie over GreenFox staat op www.green-fox.nl.

Film over samenwerking UW en GreenFox
In 2011 is een korte film gemaakt over de samenwerking tussen UW en GreenFox. GreenFox ontving in oktober 2011 een prijs als meest succesvolle werkgelegenheidsproject.

(5 december 2014)

Deel op facebook

Deel op Twitter